طراحی وب, وبلاگ

فروشگاه مارکت پلیس یا marketplace چیست؟

مارکت پلیس چیست؟ همه چیز درباره marketplace

مارکت پلیس یا marketplace نوعی فروشگاه اینترنتی میباشد که یکسری اشخاص تامین کننده و یکسری خریدار میباشند و در اینترنت فروش دارند. بدلیل برداشت و دیدی که خیلی از کاربران نسبت به اینترنت دارند مخصوصا در ایران که هنوز آنچنان که باید فناوری ها با مردم سازگار نشده اند کلمه ای جدید باشد با اینکه چندین سال است که این اصطلاح شیوع پیدا کرده و حتی سایت های ایرانی زیادی هستند که بصورت مارکت پلیس کار میکنند و چندین قالب وردپرس مارکت پلیس تا الان طراحی شده است.

اصطلاح مارکت پلیس یا marketplace میتواند زمینه ساز درآمد میلیادری شما باشد.

بصورت کلی هر فروشگاهی از لحاظ موقعیت قرار گیری به 2 صورت میباشد: قرار گرفتن فروشگاه در دنیای واقعی که در شهر و روستا و در بین راه ها با عنوان “مغازه” در بین مردم شناخته شده است و فروشگاه های مجازی که در دنیای واقعی وجود ندارند که با توجه به معماری و هدف آن فروشگاه فعالیت میکنند به چندین دسته بندی تقسیم میشوند. در حالت عادی به هر فروشگاه اینترنتی  ECommerce گفته میشود و ممکن است که این فروشگاه اینترنتی بصورت مارکت پلیس که به زبان فارسی به آن بازارچه گویند میباشد.

مارکت پلیس چیست؟

مارکت پلیس یک فروشگاه اینترنتی میباشد که در آن هر کاربری میتواند محصولات خود را برای فروش قرار دهد و یکسری مشتری نیز آن محصولات را خریداری میکنند.

در فروشگاه های مارکت پلیس تامین کننده لیست محصولات خود را برای فروشگاه ارسال میکند و مدیریت فروشگاه نیز با اضافه کردن محصولات در سایت، موجب میشود تا یک رابطه بین خریدار و تامین کننده ایجاد شود که در این حالت فروشگاه نقشی در محصولات ندارد و صرفا مدیریت هایی انجام میدهد و ایجاد کننده رابطه بین تامین کننده و فروشنده میباشد.


بصورت کلی در فروشگاه های مارکت پلیس، هیچ انباری وجود ندارد و مدیریت فروشگاه هیچ کالا و محصولی را خریدارید نمیکند و فقط بر روی دریافت مشتری و ایجاد ارتباط بین مشتری و تامین کننده محصولات تمرکز دارد. این نوع فروشگاه ها معمولا بر پایه قرار داد فعالیت میکنند و با تامین کننده ها قرار داد میبنند که محصولات را که خریداری شده است طبق شرایطی که در سایت وجود دارد به دست مشتری برساند.

در این نوع فروشگاه ها تامین کننده ها برای خود یک پنل کاربری دارند که در آنجا میتوانند میزارن فروش خود و محصولات فروخته شده و موجودی قابل برداشت و چندین گزینه دیگر را مشاهده بکنند.

در اصل مدیریت مارکت پلیس باید تضمین کننده اطمینان بین خریدار و فروشنده باشد. که در زیر ساختار فروشگاه های مارکت پلیس را قرار داده ایم که در آن جایگاه فروشنده و تامین کننده کاملا مشخص میباشد که در وسط آنها فروشگاه قرار دارد که رابط بین این 2 میباشد.

ساختار فروشگاه مارکت پلیس

ساختار فروشگاه مارکت پلیس

مزایای با فروشگاه های مارکت پلیس

دلایل بسیار زیادی برای همکاری کردن با فروشگاه مارکت پلیس وجود دارد که اگر شما انتخاب مناسبی در انتخاب مارکت پلیس خود داشته باشید میتوانید بعد از انتخاب بهترین فروشگاه فروش بسیار بالایی برای خود داشته باشید.

ویژگی های مارکت پلیس برای تامین کننده همه نوع محصولات از مارکت خرید قالب وردپرس تا مارکت لوازم دیجیتال

ویژگی های مارکت پلیس برای خریدار و تامین کننده

ویژگی های مارکت پلیس برای خریدار و تامین کننده

بدون داشتن دفتر فروش و در منزل کسب درآمد بکنید

برای همکاری کردن با فروشگاه مارکت پلیس شما نیازی به داشتن دفتر کار ندارید، فرقی نمیکند چه مارکتی باشد یک مارکت برای فروش لوازم دیجیتال یا مارکتی برای خرید قالب وردپرس باشد به هر حال شما میتوانید با این مارکت همکاری بکنید.

همه مدیران مارکت ها نیز مشتاق همکاری با تامین کننده های بیشتری هستند و میخواهند که تعداد محصولاتی که در سایتشون قرار میگیرد بیشتر باشد بخاطر همین شما هر محصولی که داشته باشید ، با توجه به حوزه فعالیت مارکت مورد نظر که میتواند هر چیزی باشد مانند یک مارکت قالب وردپرس یا مارکت لوازم دیجیتال و… به هر حال میتوانید همکاری داشته باشید.

فروش آسان محصولات با مارکت پلیس

شما میتوانید فقط با ارائه لیست محصولات خود و قیمت و شرایط محصول به مارکت مورد نظر شروع به فروش بکنید

فروش سریع

مارکت ها چندین ویژگی مفید دارند، یکی اینکه همه مبالغ پرداختی به حساب تامین کننده نقد و سریع میباشند.

سود بیشتر بدلیل فروش بیشتر

از دیگر ویژگی های هر مارکت برای تامین کننده ها سود بیشتر میباشد چون فروش در مارکت ها نیز بیشتر میباشد سود خاصله شده بیشتر خواهد بود

حذف شدن هزینه بازارایابی و تبلیغات

خود مارکت پلیس هزینه تبلیغات و بازاریابی را به عهده میگیرید و این هزینه ها را پرداخت میکند شما فقط به عنوان تامین کننده محصولات را برای فروش به مارکت پلیس ارسال میکنید.

ویژگی های مارکت پلیس برای مشتریان آن

فرقی نمیکند که شما در کدام مارکت پلیس با چه تنوع محصولاتی فعالیت میکنید و چه محصولاتی در مارکت پلیس فروخته میشود. چه محصولات دانلودی همانند قالب وردپرس باشد و چه محصولاتی همانند لوازم آشپزخانه و… به هر حال مشتری که از مارکت پلیسی خریدی را انجام میدهد شامل مزایای زیر خواهد شد

خرید از خانه

فروشگاه های اینترنتی بدلیل اینکه نیاز به حضور مشتری ندارند پروسه خرید را بسیار راحت میکنند و مشتری نیز میتواند همه جور اطلاعاتی درباره محصولات خود را دریافت بکنید.

تنوع بالای کالا ها

بدلیل مارکت پلیس بودن هر فروشگاه، تعداد محصولات آن نیز بسیار گسترده میباشد و ممکن است که مارکت پلیس در کنار قالب وردپرس برای شما خدمات دیگری نیز قرار دهند.

برای مدیریت مارکت پلیس جمع کردن تامین کننده و فروشنده های بیشتر یک موفقیت میباشد.

خرید کالا با ارزان ترین قیمت

در مارکت پلیس ها بدلیل رقابت بین تامین کننده ها برای فروش بیشتر همیشه آنها برای پایین آوردن قیمت سعی بر جذب مشتری بیشتر میکنند و ارزان ترین محصولات را با پایین ترین قیمت ارائه میکنند.


آموزش راه اندازی مارکت پلیس در وردپرس

در وردپرس شما با استفاده از افزونه ووکامرس میتوانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی بکنید و بصورت دیفالت از چند فروشندگی یا مارکت پلیس پشتیبانی نمیکند برای اضافه کردن این قابلیت راه های زیادی وجود دارد.

آموزش ساخت مارکت پلیس در وردپرس

آموزش ساخت مارکت پلیس در وردپرس

اگر شما قصد راه اندازی یک مارکت پلیس برای فروش فایل های دیجیتال را دارید میتوانید با انتخاب یک قالب وردپرس مناسب که از این حالت پشتیبانی میکند و برای تامین کننده و مشتریان شما پنل کاربری مخصوص میباشد، فروش خود را اغاز کنید. به قالب وردپرس makery، یا حتی خود قالب وردپرس marketplace مارکت پلیس میتوان در این باره اشاره کرد.

با استفاده از این قالب ها به مشتریان شما و تامین کننده ها یکسری پنل مخصوص ارائه میشود که میتوانند از طریق آن پنل ها دسترسی نسبت به ارسال کالا را خواهند داشت.

یکی از مهم ترین نیاز هر قالب وردپرس مارکت پلیس همین پنل کاربری میباشد چون از طریق آن تامین کننده ها میتوانند میزان فروش و درآمد خود را مشاهده بکنند .


در صورتی که شما قصد راه اندازی مارکت پلیس با بهترین فروشگاه ساز رایگان فارسی را دارید میتوانید به مقاله زیر مراجعه کنید تا بهترین فروشگاه ساز را با نیاز خود پیدا کنید.

 بهترین فروشگاه ساز 

با تشکر از همراهی شما با این مقاله آموزشی در صورتی که قصد خرید قالب وردپرس را دارید میتوانید به دسته بندی قالب وردپرس مراجعه بکنید یا با شماره 09120778782 برای راهنمایی تماس بگیرید.

15 دیدگاه در “فروشگاه مارکت پلیس یا marketplace چیست؟

  1. عِمران گفت:

    سلام
    بسیار ممنونم از مطلب خیلی خوبتون. هم این مطلب و هم پستی که در مقایسۀ فروشگاه‌سازها گذاشتید خیلی کاربردی و مفید بودند.
    فقط یک سوال: آیا نمونه‌های موفقی تو وب فارسی سراغ دارید که از همین ابزارها (وردپرس و …) برای ساخت مارکت‌پلیس استفاده کرده باشند؟
    یعنی بشه از همین اول ببینیم که اگه روی هر کدوم از این CMSها سرمایه‌گذاری کنیم، تهش در بهترین حالت چی میشه؟ و احیانا چقدر برای برنامه‌نویس و اینها باید هزینه کنیم تا به این بهترین حالت برسیم؟
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید.
    موفق باشید

    1. سلام عمران عزیز
      ممنون بابت کامنتت
      مارکت پلیس های خوبی در وردپرس وجود دارند که رتبه و جایگاه بسیار بالایی هم دارند، نمونش سایت ژاکت هست که جزو 10 فروشگاه برتر جهان هست که از ووکامرس استفاده میکنه و یک مارکت پلیس هست
      منتها باید در نظر بگیری که در این حوزه ای که میخواهی فعالیت بکنی، آیا وردپرس پاسخگو هست؟
      البته توصیه میکنم که به نسبت بودجه ای که داری تصمیم گیری بکنی، همچنین مواردی و خرج هایی برای سئوی سایت و تبلیغات و… رو هم در نظر بگیر و کل هزینه خودت رو خرج فقط طراحی نکن

      1. عِمران گفت:

        خیلی ممنونم از راهنمایی‌تون.
        منظورتون از ژاکت همین ژاکت خودمونه؟!
        حوزۀ مدّنظر من فروش کالایی هست که نیاز به چندین فروشنده، احتمالا چندین تأمین‌کنندۀ کالای اولیه، دلیوری و … خواهد داشت.
        یه سایتی هست به اسم webpouya.com که ادعا میکنه مارکت‌پلیس می‌فروشه و پشتیبانی هم داره و نمونه‌هایی هم که گذاشته بدک نیست. می‌شناسیدشون؟
        و سؤال آخر اینکه امکان مشاورۀ حضوری هم دارید؟

        1. سلام عمران عزیز
          بله منظور همین سایت ژاکت هست.
          شما باید بر اساس بودجه و برنامه ریزی هایی که دارید تصمیم گیری بکنید
          سایت وب پویا رو میشناسم و متاسفانه خدمات دهی مناسبی ندارند، یکی از قالب های وردپرس رو با اسم قالب دیجی کالا که هیچ شباهتی هم به دیجی کالا نداره رو میفروشند.
          — توصیه میکنم اگر محدودیت ندارید ، یک هزینه درست و حسابی بکنید و روی سئوی سایتتون و طراحی قدرتمند با فریم ورک های محبوب و مشهور تمرکز بکنید/
          همین الان هم مارکت پلیس های خوبی در ایران هستند، مثل سایت تسهیل که یکی از مارکت پلیس های مشهور ایرانی هست و با مجنتو طراحی شده/ باید تصمیم گیری شما طبق یک تدبیر و بررسی کامل باشه.
          متاسفانه در حال حاظر در تهران نیستیم که بتونیم مشاوره حضوری داشته باشیم و در خدمتتون باشیم

  2. امیرحسین گفت:

    سلام
    این مارکت پلیس خود ووکامرس wc-marketplace فایل ترجمه هاش هست؟ فارسی شده؟

    1. سلام امیر حسین عزیز
      برای مارکت پلیس افزونه های خیلی خوبی هست، توصیه میکنیم از افزونه های حرفه ای تر استفاده بکنید

      1. امیرحسین گفت:

        میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟ من دنبال دکان بودم که متاسفانه ترجمه های فارسیش همه لایسنس های فیک دارند و وسط کار به مشکل میخوره! نیاز به یک مارکت پلیس کامل دارم.
        سپاس

        1. سلام امیر جان
          با شماره 09120778782 تماس بگیرید دقیقا اون چیزهایی که نیاز دارید رو بگید، من بهتون افزونه یا سیستم رو براتون معرفی میکنم.

  3. امیرحسین گفت:

    سلام
    این مارکت پلیس خود ووکامرس wc-woocommerce فایل ترجمه هاش هست؟ فارسی شده؟

    1. سلام امیر جان
      در سایت اصلی توضیحات رو که بررسی کردم من هنوز فارسی نشده

  4. محمد گفت:

    سلام و خسته نباشید..می خواستم بدونم که اگر مارکت پلیسی هیچ درآمدی رو از تولید کنندگانش نگیره، مالیات تعلق میگیره از تراکنش هایی که بین تولید کننده و مصرف کننده صورت میگیره(درگاه پرداخت تو سایت قرار داره)؟ راهنمایی ام کنید ممنون

    1. سلام
      اگر تعداد تراکنش ها زیاد باشد،و شما یک مارکت پلیس بزرگ داشته باشید که تعداد تراکنش هاتون بالا باشه 100 درصد این مورد سود زیادی براتون خواهد داشت.
      الان خیلی از شرکت ها مثل اسنپ از همین روش سود خوبی بدست می آورند.

      1. محمد گفت:

        این درسته سود زیادی داره ولی خود اسنپ کمیسیون میگیره(13% کمیسیون از راننده میگیره و از این 13% مالیات میده) حالا فرض اسنپ کلا کمیسیون نگیره مالیات تکلیفش چیه؟
        درامد اسنپ رو فرض میگیریم از تبلیغاته.. نه کمیسیون …آیا فقط باید از درامد تبلیغات مالیات بده؟

        1. محمد جان، اسنپ که تبلیغاتی توی برنامش نداره که از طریق تبلیغات درآمد داشته باشه!
          هر روز حجم خیلی زیادی پول در اسنپ انتقال داده میشه و ترافیک خیلی زیادی رو بدست میاره، فرض بکنید یک نفر اکانت خودش رو 50 هزار تومان شارژ میکنه و شاید تا 2 ماه دیگر از اسنپ استفاده نکنه این مبلغ توی حساب اسنپش می مونه. شرکت اسنپ هم از طریق همین موجودی هایی که دارند در بورس و سهام و پروژه های اجرایی کوتاه مدت سرمایه گزاری میکنند و سود زیادی بدست می آورند.
          از طرفی این شرکت ها بدلیل حجم بالای گردش مالی که دارند خیلی راحت میتونند وام های کلان از بانک ها بگیرند و در سرمایه گزاری های خودشون استفاده بکنند.
          ____________
          بحث اصلی ما بر سر این هست که در یک مارکت پلیس از مشتریان کارمزد بگیریم یا نه، به نظر من اگر تعداد فروش ها و تراکنش هاتون بالا هست اینکار وانجام ندید چون نیازی بهش ندارید و از طریق دیگر میتونید نیاز مالی رو برطرف بکنید.
          اگر سایتتون تازه تاسیس هست، به فکر یک ایده خوب باشید که بتونید کاربران بیشتری و مشتریان زیاد تری رو جذب بکنید

          1. محمد گفت:

            متوجه شدم…ممنون از وبسایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *