آموزش وردپرس

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO – بخش دوم

افزونه All in One SEO

در بخش قبل آموزش وردپرس شما را با بخشهایی از تنطیمات و ویژگیهایی که افزونه All In One SEO Pack پرداختیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد ودر این بخش به دیگر قسمتهای آموزش خواهیم پرداخت و مبحث را به صورت کاملتر برای شما آموزش خواهیم داد.

نقشه سایت یکی از مهم ترین بخش‌هایی است که می تواند در هر سایتی موجود باشد، و اینکه این نقشه با چه اندازه کیفیت و چگونه برای سایت شما و قالب وردپرس شما ساخته شده باشد نیز خود حائز اهمیت است.

از ویژگی های مهمی که این افزونه دارد این است که نقشه وب سایت را بسیار خوب تعریف می کند و اجازه به دسترسی به تنظیمات زیادی را به ما میدهد و ما می توانیم نقشه سایت را به صورت کامل مدیریت کنیم.

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

حالا سوال اینجاست که افزونه چگونه کار می کند که در ادامه بحث به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد

[quote bgcolor=’#eec700′ color=’#ffffff’ bcolor=’#ffffff’]

نکته قابل ذکر اینجاست که اگر از این افزونه برای نقشه سایت خود استفاده می کنید هرگز افزونه ی دیگری را در کنار آن استفاده نکنید.چراکه در کار تداخل ایجاد میشود حتی باید توجه داشته باشید که اگر از نسخه تجاری افزونه استفاده میکنید تا پایان از این نسخه استفاده کنید و اگر از نسخه رایگان استفاده می کنید تا پایان کار نسخه رایگان را استفاده کنید و تغییر ندهید.و تنها در صورتی می توانید از افزونه دیگری کنار این افزونه برای نقشه سایت استفاده کنید که این دو با هم هماهنگی داشته باشند، و این موضوع را باید در تمام افزونه های مربوط به نقشه سایت رعایت کنید.

موضوع دیگر که تیم وبمستر 98 از شما می خواهد به آن توجه داشته باشید این است که: از ثبت خطاهای متعارف مانند صفحات؛ 404، 301، 307 و دیگر خطاها و ثبت آنها در وبسایت خود خودداری کنید.

[/quote]

نقشه سایت به شکلی می باشد

نقشه سایت شما می تواند یک فایل xml توسعه پذیر باشد پویا باشد تا از اطلاعت سایت شما نسخه پشتیبان و بکاب بگیرد و یا اینکه یک فایل غیر پویا و ثابت باشد.

حالا اینکه در چه صورتی ثابت و در چه صورتی پویا است به این بستگی دارد که شما سایت را در بخش تنظیمات >خواندن بر روی نمایش نوشته های تازه تنظیم کرده اید یا نه …. در صورتی که بر روی نوشته تازه قرار داده باشید نقشه سایت شما پویا می شود و اگر قرار نداده باشید به صورت استاتیک خواهد بود. (در صورتی که بر روی نوشته های تازه نباشد بدین معنی است که شما یک صفحه را به عنوان صفحه اولتان به صورت ثابت طراحی کرده اید)

البته نگران این نباشید که نقشه سایتتان ثابت شود چراکه نقشه سایت صفحه اول با دیگر صفحات جدا م ی باشد و هر صفحه نقشه مربوط خود را دارد

نقشه XML وبگاه

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

پیشوند فایل

می توانید این نام را تغییر دهید ولی ما توصیه می کنیم که این نام را تغییر ندهید چرا که این گزینه خودش بهترین نام است و به صورت پیش فرض بر روی سایت و نقشه سایت شما قرار داده است ولازم به تغییر این قسمت نمی باشد

آگاه ساختن گوگل

این گزینه زمانی کاربرد دارد که سایت شما نقشه خود را توسعه دهد و بروز رسانی کند تا افزونه All In One SEO Pack به گوگل اعلام کند که نقشه سایت به روز شده و گوگل در ایندکس کردن سرعت خود را بیشتر کند

آگاه ساختن بینگ

این گزینه مشابه گزینه قبلی برای موتورهای جستجو بینگ می باشد و زمانی که سایت شروع به بروزرسانی کند و نقشه به روز شود افزونه به موتورهای جستجو بینگ اعلام می کند تا سریعتر اقدام به ایندکس کند.

آپدیت های زمانبدی شده

در افزونه All In One SEO Pack امکان این وجود دارد که تنظیم کند نقشه سایتتان در یک ساعت مشخص از روز ساخته شود . همانطور که میدانید در قالب وردپرس هنگامی که محتوا را ایجا می کنید باید منتظر شوید تا نقشه سایت در ست شود و در دسترس کاربر قرار گیرد حالا این زمان را خودتان تعیین کنید)

این بازه زمانی که می توانید تنظیم کنید میتواند روزانه ،هفتگی و یا ماهانه باشد.و اینگونه تمام نقشه که ساخته نشده را به یکباره میسازد

فعال کردن فهرست نقشه سایت

برای فعال شدن نقشه برای سایتتان این گزینه را فعال کنید زمانی که این گزینه را فعال می کنید گزینه صفحه بندی کردن فهرست های نقشه سایت نیز برای شما فعال می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم

صفحه بندی کردن فهرست های نقشه سایت

برای ایندکس شدن و صفحه بندی از این گزینه استفاده کنید این گزینه زا نیز زمانی که فعال می کنید گزینه بیشترین پست ها در هر نقشه سایت فعال می شود.

بیشترین پست ها در هر نقشه سایت

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

حداکثر پستی که یک نقشه می تواند در ایندکس و صفحه بندی خود نمایش دهد حدود 50000 پست می باشد. ولی این مقدار را می توان تغییر داد و کمتر کرد.

انواع پست ها

نقشه سایت را می توانید با نوع نوشته ایجاد کنید و هر نوع نوشته را در نقشه ثبت کنبد یا یک نوع نوشته را انتخاب نکنید تا در نقشه سایت قرار نگیرد

طبقه بندی ها

نوع طبقه بندی سایت را مانند نوع پست ها که میتوانستیم انتخاب کنیم، میتوانیم در نقشه بندی انتخاب کنیم یا از نقشه بندی حذف کنیم.

شامل صفحات آرشیو شده

در این آموزش وردپرس در قسمت تنظیمات آموزشی قرار دادیم ک بدانید چگونه از نوشته تکراری جلوگیری کنید و از تکراری بودن نقشه و تشخیص اشتباه گوگل برای تکراری بودن جلوگیری کنید تا از جریمه به دور باشد حالا اگر این تیک را بردارید و غیر فعال کنید صفحاتتان در آرشیو دسته بندی قرار نمیگیرد

شامل صفحات نویسنده

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

برای اینکه آرشیو نویسنده ها را در نقشه گوگل نمایش دهد یا نه از این گزینه استفاده می کنیم که ما توصیه می کنیم این گزینه را غیر فعال کنید تا برای گوگل مطلب تکراری محسوب نشود

ایجاد نقشه وبسایت فشرده

الگوریتم های زیادی برای وردپرس و قالب وردپرس وجود دارد که یکی از آنها GZIP می باشد. که کمک می کند فایلهای سایت شما فشرده بشه. حالا اگر می خواهید که نقشه سایت خود را فشرده کنید این گزینه را که از الگوریتم GZIP پشتیبانی می کند فعال کنید تا فایلی فشرده را در اختیار شما قرار دهد . فایلی که به شما می دهد به صورت xml.gz می باشد

لینک فایل مجازی Robots.txt

فایل Robots.txt وظیفه اطلاع رسانی و دستوردهی را به رباتهای موتورهای جستحو گوگل،بینگ قرار میدهدو یم لینم را به نقشه سایت اضافه می کند

به صورت پویا ایجاد نقشه وبسایت

همانطور که گفتیم نقشه پویا برای سایتهایی که صفحه نخستشان داینامیک و متغییر است خواندهاستفاده می شود. و نقشه ایستا در سایتهایی که صفحه نخستشان ثابت است کاربرد دارد و تشکیل می شود.

صفحه های اضافی

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آدرس صفحه

صفخاتی که در نقشه سایت شما قرار نمیگیرد،به عنوان صفحات اضافی سایت اطلاق می شود. حال اگر مایلید که این صفحات به نقشه سایتتان اضافه شود این گزینه را فعال کنید

از صفحاتب دذ قبیل صفحات می توان به صفحه تماس با ما اشاره کرد که در نقشه سایت ثبت نمی شود حالا اگر دوست دارید که این صفحه در نقشه سایتتان سیو شود آدرس سایت را وارد کنید

اولویت صفحه

این که چه صفحاتی در سایت،اول در نقشه سایت شما نقشه‌بندی شود را می توانید مشخص کنید. برای اولویت بندی در افزونه All In One SEO Pack به این بخش بیایید، این کار را در 11 سطح می توانید انجام دهید.

تناوب صفحه

افزونه All In One SEO Pack حتی امکان اینکه بازه زمانی یا دوره تکرار این گونه صفحات که به صورت دستی به نقشه سایت شما اضافه شده را برایتان قرار داده و شما می توانید بازه های زمانی همیشگی، ساعتی، روزانه، هفتگی، سالانه و بدون تناوب را برایش مشخص کنید.

آخرین اصلاح

اگر آخرین تغییرات سایت را در این قسمت درج کنید سریعا پس از آن، نقشه بندی صفحات سفارشی که در نقشه وبسایت قرار نگرفته بودند انجام می شود.

آیتم های استثنا شده

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

دسته بندی های استثنا شده

همانند امکانی برای افزودن صفحاتی که در نقشه وبسایت قرار نگرفته اند، میتوایند دسته بندی هایی را برای محروم کردن از قرار گفتن از نقشه بندی وبسایت انتخاب کنید. کافیست در این قسمت تیک آنها را بزنید.

صفحه های استثنا شده

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

همانطور که می دانید در دسته بندی ها صفحات قرار دارد. حالا اگر شما نیاز به یک کار کوچکتر برای محروم کردن از نقشه وبسایت دارید کافیست آدرس آن صفحه را اینجا بنویسید تا از نقشه وبسایت حذف شود. کافیست آدرس های آنها را بنویسید و با علامت کاما ( , ) جدا کنید.

اولویت ها

همانطور که می دانید در نقشه سایت تمام لینک های سایت شما ثبت می شود شما می توانید برای بعضی از قسمتهای سایت خود اولویت و اهمیت بیشتری قرار دهید .

صفحه نخست صفحه خانگی

از آنجا که این صفحه از اهمیت بسزایی برخوردار است می توانید اولویت نقشه بندی اسن صفحه از سایت را به صورات جداگانه قرار دهید

پست ها

یکی دیگر از قسمتهایی که می توانید به آن اولویت مشابه ای قرار دهید بخش نوشته ها یا پستها می باشد مانند صفحه اصلی یا خانه سایت.

طبقه بندی ها

برای دسته بندی ها هم مانند صفحه اول وبسایت و نوشته ها می توانید نیز اولویت مجزا از بقیه قسمتها قرار دهید

صفحات آرشیو

همانطور که گفتیم بهتر است که آرشیو ها را در نقشه قرار ندهید حالا اگر به هر دلیل آنها را قرار دادید و خواستید اولویت بندی کنید می توانید در این قسمت این اولویت را مشخص کنید تا نقشه وب سایت با اولویت تعیینی شما آن را ایجاد کند. البته تیم وبمستر 98 به شما عزیزان توصیه می کند که برای جلوگیری از تکراری شدن مطالب و جریمه این کار را نکنید و جزء نقشه قرار ندهید.

صفحات نویسنده

صفحه نویسنده را نیز مانند صفحات قبلی می توانید با اولویت های مختلفی قرار دعید و برای آنها در نقشه اولویت های مجزایی بگذارید،این قسمت را نیز ما به شما توصیه نمی کنیم و تنها برای تکمیل بودن آموزش وردپرس به آن می پردازیم

تناوب ها

افزونه All In One SEO Pack حتی امکان اینکه بازه زمانی یا دوره تکرار صفحه نخست،دسته بندی و پستها و صفحه نویسندگان را هم مشخص کنید را قرار داده و شما می توانید از بازه های زمانی مختلفی که وجود دارد استفاده کنید.

شما میتوانید تغییری در آن ایجاد نکنید تا اینکار به صورت خوار پس از انتشار نوشته های وبسایت انجام شود.

صفحه نخست صفحه خانگی

هایی که برای تناوب صفحه نخست یا صفحه اصلی وجود دارد و شما می توانید تغییر دهید ، بدون تغییر، همیگشی، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه و هرگز است.

پست ها

در پست ها یا نوشته ها نیز میتوانید همانند صفحه خانگی و دیگر بخش ها دوره های مشابه برای قرار گیری در نقشه وبسایت انتخاب کنید. بازه های در دسترس، بدون تغییر، همیگشی، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه و هرگز است دقیقا شبیه به مقادیری که در دیگر قسمتها توضیح دادیم

طبقه بندی ها

دوره مشخص و تناوب برای دسته بندی های سایت و جود دارد و می توانید این دوره ها را مشخص کنیدو با تناوب مجزا از بقیه برای قرار گیری در نقشه ها، انتخاب کنید. بازه های در دسترس، بدون تغییر، همیگشی، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه و هرگز می باشد.

خب این هم از نقشه سایت که در این آموزش وردپرس به شما آموختیم حالا به سراغ ادامه بحث و قسمت شبکه های اجتماعی در افزونه All In One SEO Pack می رویم

شما می توانید تنظیم کنید که چگونه به صورت کامل و خوب شبکه های اجتماعی نوشته های شمار را که انتشار میدهید بازتاب و اشتراک بگذارند تا بهترین و بیشترین بازخورد را داشته باشد.

این گزینه نیز در افزونه All In One SEO Pack قرار گرفته است و بهتر است قبل از شروع کار با آن سک شناخت کلی و کامل داشته باشید تا بهتر بتوانید آن را پیاده‌سازی کنید.

این افزونه با قرار دادن تنظیمات کلی و همگانی برای تنظیمات شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند تا برای اطلاعاتی که توسط شبکه های اجتماعی که غالبا فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرند تنظیمات بهتری را پیاده کنید.

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

تب تنظیمات توضیحات متای شبکه های اجتماعی Social Meta

تنظیمات کلی

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

اجرا کردن کدهای کوتاه در عنوان

می توان به کمک افزونه کدهای کوتاهی را اعمال کرد تا عناوینی که در شبکه های اجتماعی قرار می گیرد، برچسبهایش هماهنگ با الگوریتم نوشته های شبکه های اجتماعی باشد. با فعال کردن این قسمت به افزونه اطمینان می دهیدتا کدهایی که در صفحات و نوشته ها اجرا شده است با توضیحات خواسته شده شبکه های اجتماعی نیز تطبیق پیدا کند و اجرا شود.

اجرا کردن کدهای کوتاه در توصیف

همانطور که گفتیم و خودتان متوجه شدید بخش قبلی برای عنوانها استفاده می شد و این گزینه نیز برای توضیحات یعنی کدهای کوتاه در توضیحات موجب می شود تا با توضیحات مربوط به شبکه های اجتماعی هماهنگ و اجرا شود.

ایجاد خودکار توصیفات OG

حتما دیده اید وقتی نوشته ای را در شبکه های اجتماعی اشتراک میگذارید یه توضیح کوتاهی در زیرعنوان قرار می گیرد که به آن Open Graph می گویند… اگر قسمت توضیحات را تکمیل نکرده باسید افزونه به صورت اتوماتیک 160 کاراکتر اول را به اشتراک می گذارد و به عنوان توضیحات حساب می کند.

استفاده از عنوان و توصیف AIOSEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

برای مرتبط کردن عنوان صفحه اصلی و سایت شما و همچنین توضیحات سایت برای شبکه های اجتماعی کافیست تا عنوان و توضیحات را را در برای افزونه سئو در قسمت تنظیمات همگانی مشخص کنید و این بخش را فعال کنید. تا گوگل آنها را به هم مرتبط کند.

نام وبسایت

همان نامی که برای شناسایی وبسایت شما از آن استفاده میشود. خب هر وبسایت یا تیمی باید یک نام داشته باشد. شما اینجا این نام را بنویسید. این نام همان عنوانی است که افزونه در بخش عنوان نوشته ها در کنار عنوان نوشته قرار میدهد.

عنوان صفحه نخست

عنوان صفحه اصلی و سایت شما می تواند با نام سایت هم مشابه باشد و هم متفاوت باشد.شما می توانید عنوان صفحه نخست خود را از این قسمت مشخص کنید.

توصیف صفحه نخست

مانند عنوان صفحه نخست که می توان در آنجا قرار داد قسمت توصیف را در این بخش می توانیم صفحه نخست سایت قرار دهیم. دقت داشته باشید البته توجه داشته باشید که این توصیف و عنوان برای شبکه های اجتماعی می باشد.

تصویر صفحه نخست

زمانی که اطلاعات در صفحه شبکه های اجتماعی اشتراک گذاشته می شود می تواند تصویری داشته باشد این تصویر را می توان برای صفحه اول به صورت سفارشی از این قسمت مشخص کرد

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

انتخاب OG: سورس تصویر

تصویر نوشته را در این قسمت می توان اضافه کرد و در این قسمت انتخاب کنید. انتخاب هایی که این بخش می تواند داشته باشد عبارتند از تصویر پیش فرض، تصویر شاخص، اولین تصویر پیوست شده، اولین تصویر درون محتوا، اولین تصویر از زمینه سفارشی (برای نوشته های سفارشی)، تصویر نویسنده و یا اینکه اولین تصویر در دسترس.

استفاده از پیش فرض اگر تصویری یافت نشد

اگر نوشته شما تصویر شاخص ندارد این گزینه را فعال کنید تا از یک تصویر پیشفرض که برای نوشته درج شده است استفاده شود.

OG پیش فرض: تصویر

میتوانید تصویر پیش فرض را توسط این گزینه، برای نوشته انتخاب کنید.

عرض تصویر پیش فرض و ارتفاع تصویر پیش فرض

می توان حتی برای نوشته هایتان ابعاد خاص خود را مشخص کنید .

استفاده از فیلد سفارشی برای تصویر

برای داشتن زمینه سفارشی برای نوشته هامی توانید از این گزینه استفاده کنید و میتوانید نام آن را اینجا ذکر کنید تا برای حالت Open Graph نیز استفاده شود.

ادامه مبحث تنظیمات شبکه های اجتماعی در افزونه All In One SEO Pack مربوط به بخش دوم شبکه های اجتماعی می باشد که بسیار مهم است و آن بخش فیسبوک است و توئیتر است که باید برای نوشته های خود در فیسبوک تنظیم کنیم. .و بعد از آن نیز در ادامه آموزش وردپرس به بحث درباره ایجاد دسترسی یا اپلیکیشن مجوز می پردازیم.

لینک پروفایل های اجتماعی

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

برای قرار دادن لینک شبکه هایی همچون فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و اینستاگرام که ساپورت می شوند لینک هر حساب را در یک خط و حساب بعدی را در خط بعدی درج کنید. و همچنین نام شبکه های اجتماعی شخصی یا در صورتی که سازمان یا شرکت هستید نام شبکه اجتماعی سازمانی خود را وارد نمایید. و در صورتی که شخص هستید و در شرکتی فعالیت ندارید میتوانید از حساب شخصی خود استفاده کنید.

نام همراه

در این بخش نام خود یا شخصی که شبکه های اجتماعی او را ساپورت می کند وارد کنید

تنظیمات فیسبوک

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آی دی مدیریت فیسبوک

برای اینکه افزونه All In One SEO Pack در قالب وردپرس بتواند مطالب شما را با فیسبوک به استراک بگذارد باید ابتدا شناسه مدیر فیسبوک خود را بسازید تا به افزونه اجازه دهید نوشته های شما را در شبکه های اجتماعی انتشار دهد.

برای ساحت شناسه مدیر فیسبوک نیاز است که در فیسبوک برنامه حساب خود را بسازید. سپس مشخصات آی دی فیسبوک ساخته شده را در این بخش اضافه کنید.

نوع Object فیسبوک

با توجه به نوع سایت و یا قالب وردپرس خود می توانید بخش Open Graph را برای وبلاگ،مقاله یا سایت خود تنظیم کنید. دقت داشته باشید که کاربرد این قیمت به نوع وب سایت و وبلاگ شما بستگی دارد.

ایجاد اتوماتیک تگ های مقاله

اگر زمان نوشتن مقاله یا نوشته قوانین مربوط به مقاله را رعایت کنید و عناصر مربوط به آن را داشته باشد به کمک افزونه می توانید به صورت اتوماتیک از کلمات کلیدی، دسته بندی ها یا برچسب نوشته هایی که در این سه نوع نوشته قرار گرفته باشند ایجاد میشود استفاده کنید

فعال کردن متتای فیسبوک

با فعال کردن متا برای فیس بوک افزونه به شما کمک می کند تا برای تولید دسته بندی ها و توضیحات نمودار ، شکل و یا Open Graph از کلمات کایدی نوشته استفاده کند و آنها را در توضیحات قرار دهد.

نمایش ناشر فیسبوک روی مقاله

برای لینک کردن نوشته های ما در فیسبوک باید آدرس فیس بوک خود را در این قسمت قرار دهیم

البته دقت داشته باشید که این فرایند فقط برای نوع نوشته های مقاله در فیسبوک کاربرد دارد.

نمایش نویسنده فیسبوک روی مقاله ها

شما می توانید نوشته های خود را مختص فردی کنید که فیسبوک دارد ، برای این کار کافیست که این گزینه را فعال کنید . به این ترتیب هر نویسنده در نمودار شکل یا Open Graph باشد، برای نوشته ی خود در فیسبوک به عنوان نویسنده ی آن نوشته شناسایی میشود.

نوع Object نوشته

برای ایجاد تنظیماتی همچون لینک دهی در صفحه فیسبوک نویسند ه باید در این بخش نوع نوشته را بر روی مقاله تنظیم کنبد تا به عنوان یک نوشته مهم تلقی شود

نوع Object برگه ها

مانند گزینه قبل در برگه ها هم می توانید نوع عنصر برگه را نیز روی مقاله قرار دهید تا همانند نوشته در نموار شکل، برگه ها نیز در نمودار شکل یا Open Graph به صفحه نویسنده لینک شوند.

تنظیمات توئیتر

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

کارت توئیتر پیش فرض

کارت توئیتر به یک خلاصه نوشته که به همراه تصویر می آید کارت توئیتر می گویند که در این آموزش وردپرس یک اشاره کوچکی به آن کردیم. کارت های توئیت علاوه برا تصویر می تواند ویدیو و یا هر رسانه ی دیگری را شامل شود. این کارت ها در سایت شما بسیار تاثیر بسزایی دارند ترافیک را به سمت سایت های شما سرازیر میکنند پس حتما از این قابلیت استفاده کنید.

نمایش نویسنده توئیتر

می توانیم در کارت های توئیتری که از سمت نویسنده های نوشته ها ارسال می شود، نام آنها را نیز قرار دهیم تا مشخص باشد چه کسی آن را توئیت کرده است. در نتیجه اگر نویسنده ها حساب کاربری توئیتر دارند. حتما نام کاربری آنان را در بخش کاربران وارد کنید سپس این گزینه را فعال کنید.

دامنه توتیر

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

در این قسمت آدرس لینک بروزر سایت خود را درج کنید تا همراه کارت های توئیتر ارسال شود.

اسکن کردن متای Social

به کمک این آنالیزگر می توانید برچسب‌های متای تکراری که در متن و نوشته های شبکه های فیسبوکتان قرار دارد را پیدا کنید و به رفع آن ها بپردازید.

خب گفتیم بعد از این دو بخش ، بخش دیگری وجود دارد که می تواند رفتارهای موتورهای جستجو در هنگام آشنایی با سایت تنظیم کند. و طبق پروتکلی که در موتورهای جستجو وجود دارد و به حریم سایت احترام میگذارند شما می توانید مشخص کنید که به کدام بخش از سایت شما دسترسی داشته باشد و به کدام بخش دسترسی نداشته باشد و آن را بررسی نکند.

در این قسمت یک روبات وجود دارد .که کارکرد روبات به این صورت می باشد که تمام دستورات خو درا به صورت کتبی دریافت می کند . در نتیجه با یکبار تنظیم دستور هایی برای این روبات، میتوان رفتار موتورها را با وسایت خود کنترل کنید.

نام فایل متنی که مخصوص ربات است و آن را می شناسد Robots.txt می باشد که در قالب وردپرس ایجاد شده است. افزونه All In One SEO Pack یک راه آسانتر برای دسترسی به اینفایل متنی روبات را برای شما دوستان و عزیزان ایجاد کرده است. کافیست برای دسترسی به آن، در همان منوی افزونه در پیشخوان، روی دکمه Robots.txt کلیک کنید. می بینید که به سادگی فایل را در دست دارید.

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

بهینه سازی robots.txt و تاثیر آن بر سئو

ایجاد یک فایل Robots.txt

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

برای ایجاد فایل متنی مخصوص ربات باید ربات موتورهای جستجو را مورد خطاب قرار دهید و یک سری کد را به عنوان دستور برای آن بنویسید انجام این کار آنقدرها که به نظر می رسد سخت نیست وکار آسانی می باشد چرا که تمام کدهای مورد نیاز در اینترنت و در این قسمتی از آن در این آموزش وردپرس قرار دارد ضمن افزونه All In One SEO Pack این کار را برای شما انجام می دهد.

برای نمونه میتوانید این کد را مشاهده و بررسی کنید.

User-Agent: *

Allow: /?display=wide

Allow: /wp-content/uploads/

Disallow: /wp-content/plugins/

Disallow: /readme.html

Disallow: /refer/

Sitemap: https://www. webmaster98.com /post-sitemap.xml

Sitemap: https://www. webmaster98.com /page-sitemap.xml

Sitemap: https://www. webmaster98.com /deals-sitemap.xml

Sitemap: https://www. webmaster98.com /hosting-sitemap.xml

قطعه کد بالا تمامی روبات های موتورهای جستجو را مورد خطاب قرار داده است و فرقی نمی کند که این روبات ها برای کدام موتور جستجو نوشته شده است چه آن موتور جستجو گوگل باشند چه بینگ و یا هر موتور جستجوی دیگری که وجود دارد و از روبات استفاده میکند. تمامی رباتها مورد خطاب قرار گرفته است

دستورهای قطعه کد بالا یک سری از کار ها را برای موتورهای جستجو با کلمه Allow مجاز کرده است و یک سری از کار ها را با دستور DisAllow غیر مجاز کرده است.

در کل این فایل متنی به این منظور ایجاد شده است مه به روباتها ی موتور های جستجو بگوید چه کاری را انجام دهید ،به چه قسمتهایی نفوذ کنید و یا اینکه نقشه سایت را ایندکس کنید و از این قبیل دستورات

نوع قاعده

این گزینه مشخص میکند که دستور تنظیم شده برای روبات ها، می تواند مجاز باشد یا اینکه دستور، برای روبات ها غیر مجاز می باشد و به صورت مجاز یا مسدود است.

عامل کاربر

روبات گوگل با نام Googlebot و روبات بینگ را با نام Bingbot به فایل متنی می توان به عنوان عامل کاربرد اضافه کرد. برای اینکه تمام روبات های موتورهای جستجو را آگاه کنید باید از ( * ) استفاده کنید.

مسیر دایرکتوری

برای مشخص کردن و صدور یک مسیر مشخص در فایل متنی می توانید از این قسمت استفاده کنید و مسیر را در این بخش اضافه و بعد دکمه افزودن دستور را فشار دهید تا دستور جدید به فایل متنی افزونه شود.

بهینه سازی فایل Robots.txt خود

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

یکی دیگر از کاربردی ترین بخش های افزونه All In One SEO Pack این گزینه می باشد. این گزینه به صورت خودکار معیارهایی را برای روبات و فایل متنی ایجاد می کند که با فشار دادن دکمه بهینه سازی افزونه سئو به طور معیارها فعا می شود و مورد سنجش قرار می گیرد. سپس تمام مواردی که میتواند بهتر باشد را با رنگ زرد و تمام مواردی که کاملا صحیح هستند را با رنگ سبز نمایش میدهد.

[quote bgcolor=’#eec700′ color=’#ffffff’ bcolor=’#ffffff’]

تیم وبمستر 98 به شما دوستان عزیز توصیه می کند تا حد امکان به پیشنهادات ارائه شده از سمت فایل توجه کنید و آنها را اعمال کنید تا بتوانید به سئو سایت خود کمکی کرده باشید و گامی را به سمت جلود رفته باشید

[/quote]

در زیر نمونه ای از کار آن را مشاهده میکنید.

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

به کمک قابلیت های خود افزونه می توان ، پیشنهاداتی که در سمت چپ قرار دارند را در فایل روباتی که در سمت راست قرار دارد را در دستور کار قرار دادو استفاده کرد و همچنین میتوانید این تغییرات را نادیده بگیرید یا اینکه با استفاده از دکمه بروز رسانی تغییرات پیشنهادی را در فایل روبات اعمال کرد.

بخش دیگری که در افزونه All In One SEO Pack گنجانده شده است قسمت ویرایشگر فایل می باشد که در ادامه آموزش وردپرس به آن می پردازیم ولی سوال اینجاست که این بخش چه کاربردی دارد و دلیل آن چیست وچرا یک ویرایشگر به افزونه افزوده شده است.

پاسخ اینجاست که در کنار اهمیتی که فایلها برای ویرایش نیاز دارند باید دسترسی مستقیم از طریف ftp به هاست را نیز داشته و فایل های متنی را برای ویرایش باز کنید. این بخش در افزونه سئو All In One SEO Pack ایجاد شده است تا هم کیفیت کار برای ویرایش فایل ها افزایش یابد، و هم اینکه آسانی کار را در پی داشته باشد و همچنین کدها به این فایل ها بدرستی افزوده شود و که این مورد آخری بسیار مهم است.

خب یکی از دو فایل متنی که افزونه برای ما ویرایش میکند را سابقا با آن آشنا شده ایم. فایل روبات متنی بود که وظیفه راهنمایی روبات موتورهای جستجو در قبال وبسایت وردپرسی و قالب وردپرس ما بود.

و اما فایل دوم فایل ساختار است. و درون خود کدهایی دارد که برای نظارت روی سرور ما استفاده می شود.

فایل دوم تنها یک نام بدون پسوند دارد و یک ساختار کدی مخصوص خود را دارد و می تواند در هر جای قالب وردپرس شما قرار گیرد در بیشتر مواقع برای بالا بردن امنیت فایل مخفی می باشد و در حال کنترل سطوح دسترسی است که این خود معنای امنیت را می رساند

فایلی که از آن صحبت کردیم به این صورت می باشد. (htaccess) فایل مورد نظر، ساختاری منحصر به فرد و فاقد نام دارد که می تواند روی سرور نظارت کرده و دستوراتی که دارد را اعمال کند. به زبانی ساده تر ،فایل حاوی دستورات ما برای کنترل بهتر وردپرس و قالب وردپرس می باشد. و تمامی عملگر ها دستورات مورد نیاز خود را از این فایل متنی استخراج می کنند پس به آن رجوع کرده و دستور خود را پیدا و سپس به آن عمل میکنند.

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

htaccess

ویرایشگر افزونه All In One SEO Pack میتواند مشکل ما را برای ویرایش دو فایل یاد شده برای همیشه حل کند. با توجه به امکاناتی که ارائه میدهد میتوان در حالتی ایمن این دو فایل مهم را ویرایش کرد. به دور از هر گونه نگرانی .

در روبات، دستورها همیشه با عنوان مجاز و غیر مجاز یا به عبارت انگلیسی Allow & Disallow هستند.

برای مثال:

Allow: /wp-content/uploads/

Disallow: /wp-content/plugins/

اما در فایل دسترسی یا همان .htaccess دستور ها همیشه با # BEGIN WordPress شروع میشوند و با # END WordPress پایان می یابند.

برای مثال:

# BEGIN WordPress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase / farishtheme/

RewriteRule ^index\.php$ – [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /farishtheme/index.php [L]

</IfModule>

# END WordPress

[quote bgcolor=’#eec700′ color=’#ffffff’ bcolor=’#ffffff’]

حالا که به صورت کامل کار با این ویرایشگر را یاد گرفتید اگر دانش تغییر اطلاعات آن را دارید و تمایل دارید تا هر دو فایل روبات و دسترسی را به میل خود تغییر دهید میتوانید با کمک افزونه All In One SEO Pack اینکار را انجام دهید فقط دقت داشته باشید که بهینه سازی این دو نوشته یک بحث کاملا تخصصی است

[/quote]

یک نکته که بارها به آن اشاره کرده ایم این است که حتما قبل از کار با هر افزونه ای و بعد از کار با آن حتما یک نسخه بکاپ و پشتیبان از اطلاعات را داشته باشد اینطور هم می توانید تنطیمات انجام شده را در صورت مشکل با یک حرکت آسان برکردانید هم اگر در اطلاعات سایت مشکلی پیش آمد می توان به کمک این تنظیمات آنها را بازیابی کرد.

یکی دیگر از قسمت هایی که در این افزونه خوب ما تعبیه شده است این است که می توانیم اطلاعات را برون بری کنیم و درون خود افزونه این کار را انجام دهیم میتوانید

برای شروع کار با این قسمت میتوانید در پیشخوان وردپرس و در منوی افزونه All In One SEO Pack روی گزینه ورودی گیرنده و خروجی دهنده، کلیک کنید تا به بخش مروبط به آن وارد شوید.

برون بری

به کمک برون بری میتوانیم اطلاعات افزونه و همان پیکربندی ها و تنظیماتی که در افزونه انجام داده ایم را به صورت یک فایل در سیستم خود ذخیره کنیم و در صورت نیاز دوباره آنها را درون ریزی کنیم و پیکربندی های انجام شده را به راحتی بازیابی کنید.

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

ورودی گیرنده و خروجی دهنده

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

وارد کردن

با کمک این گزینه فایلی که قبلا از افزونه برون بری کردیم را با همان تنظیماتی که وجود دارد می توانیک درون ریزی کنیم

صادر کردن تنظیمات

در این بخش نوع تنظیمات را برای برون بری انتخاب کنید. اطلاعات نوشته ها و پیکربندی کلی افزونه.

پیکربندی کلی افزونه میتواند شامل نقشه وبسایت، اطلاعات ثبت شده برای شبکه های اجتماعی، فایل روبات، ویرایگشر فایل ( دو فایل Robots.txt و .htaccess) ، ورودی گیرنده و خروجی دهنده ، مسدود کننده روبات های بد و عملکرد باشد.

از دکمه “صادر کردن” برای برون ریزی یا Export اطلاعات استفاده کنید.

چه زمانی نیاز به این کار است

همانطور که قبلا هم گفتم زمانی به این اطلاعات نیاز پیدا میک نید که بخواهید افزونه را به نسخه حرفه ای و یا نسخه جدیدتر بروز رسانی کنید. همچنین اگر سایت خود را نیز عوض کردید و تغییری در قالب و یا هر بخش دیگری انجام دادید میتوانید از برون بری و درون ریزی اطلاعات در افزونه استفاده کنید.

و آخرین بخشی که در تمام سایتها و قالب وردپرس و حتی افراد اهمیت دارد بخش امنیت است که افزونه All In One SEO Pack برای این قسمت هم چاره ای اندیشیده و توانسته تیر آخر را برای کامل بودن پک خود ارسال کند

حتما این موضوع که در سایتها برای دستیابی به نتیجه های با آمار بسیار بالا و برای خیلی از فعالیت ها از روبات استفاده میکنند توجه شما را هم جلب کرده است و حتما شنیده اید که اخبار واشنگتن برای توئیت های خود در توئیتر جهت پوشش لحظه ای اخبار المپیک ریو اقدام به استفاده از ربات نموده است که وظیفه دارند در روز 600 بار توئیت داشته باشند. اینگونه ربات ها و ابزار ها بسیار شده است که بعضی از آنها اصلا خوب نیستند و به عنوان بد ربات یا اسپمر یاد می شود.

روبات های بد یا اسپمر ها به روبات هایی اطلاق می شود که میخواهد به وبسایت شما وارد شوند، رمز مدیریت را تحویل بگیرد و شروه به کار کند و یا اینکه در دیدگاه های شما اقدام به درج لینک به وبسایت بکار گیرنده کنند. خب برای خلاص شدن از شر این چنین افزارهایی راه ههای مختلف وجود دارد. در کنار افزونه های کپچا، میتوان آدرس شناسایی شده ی این اسپمرها را در یک لیست سیاه قرار داد تا هرگز دسترسی به بسایت شما نداشته باشند.

استفاده از پروتکل های امنیتی و پیچیده ای که اسپمر ها را در همان دم در ورود به سایت شما نگه خواهد داشت یکی دیگر از روشهایی است که استفاده می شود. حال شما میتوانید با افزونه All In One SEO Pack این کار را به سادگی یک انتخاب انجام دهید.. برای اینکار کافیست که تیک گزینه ای مربوط به امنیت را بزنید و وبسایت خود را از شر جفنگ ها نجات دهید.

مسدود کردن روبات های بد

وارد پیشخوان وردپرس شود و با برا روی افزونه All In One SEO Pack و انتخاب گزینه مسدود کننده می شوید.

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

خب می بینید که دارای چندیم گزینه و بخش است که به شما آنها را آموزش خواهیم داد تیم وبمستر 98 توصیه می کند که در صورتی که دوست دارید از امنیت سایت خود مطمئن شوید این بخش را طبق آموزش وردپرس ما پیش بروید

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

مسدود کردن روبات های مضر با استفاده از HTPP

به کمک این بخش یک پروتکل امن و دروازه برای سایت خود ایجاد می کنیک که اسپمر ها و روبات ها نمیتوانند حتی به سایت وردپرسی و قالب وردپرس شما وارد شوند.

اگر ربات های زیادی در سایت شما شروع به افزایش فعالیت های نا مفهوم خود کنند ا استفاده از CPU را در هاست شما افزایش میدهند وسایت را از دسترس خارج می کنند و شما در سایت خود با پیغام 503 که خطای داخلی سرور است روبرو میشوید. پس برای دفع این چنین مشکلاتی این گزینه را فعال کنید.

پنج انگشت سئو

مسدود کردن مراجعات اسپم با استفاده ازHTTP

با فعال کردن این بخش نیز همانند بخش قبلی با پروتوکل خود میتواند روبات ها را از فعالیت در وسایت خود دور کنید

بوت های مسدود را پیدا کنید

زمانی که بخواهند به قسمت مدیریت سرور دسترسی پیدا کنند پیغام های خطا دیده می شود.به این وارد شدن های نا موفق به سرورها بوت مسدود می گویند. بدین معناست که ربات یا شخص نتوانسته به سرور دسترسی پیدا کند. هنگامی شما این گزینه را فعال کنید خود افزونه گزارش هایی از بوت های ناموفق و مسدود را در این بخش برای شما نمایش خواهد داد.

مسدود کردن روبات های مضر با استفاده از .htaccess

قبلا هم گفتیم که به کمک این فایل کمک بزرگی به امینت وردپرس خود کرده ایم. برای همین میتوانید این گزینه را فعال کرده و رات هایی که به سایت شما حمله میکنند به طور خودکار توسط افزونه سئو در فایل .htaccess درج شده و مسدود می شوند.

استفاده از لیست دلخواه برای مسدود کردن

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

آموزش کامل سئو با افزونه All in One SEO

با انتخاب کردن این گزینه، شما میت وانید لیست روبات هایی را که دوست دارید در فهرست سیاه کاربر و فهرست سیاه ارجاع قرار داده و همه را مسدود کنید.

لیست سیاه عامل کاربر

لیست سیاه عامل کاربر همان User Agent هایی هستند که در ابتدای فایل .htaccess قرار داده می شود. می توانید در این قسمت برای مسدود شدن و ورود به بسایت خود آنها را درج کنید. فقط دقت داشته باشید که هر مورد در یک خط باشد

لیست سیاه Referer

به کمک لیست سیاه می توانید سایتهایی که به سایت شما ارجاع داده می شوند و معمولا سایتهای اسپم هستند، را در این بخش قرار دهید تا مسدود شوند. دقت داشته باشید که ارجاع شدن سایتهای اسپم به سایت شما رتبه شما را در گوگل سیر نزولی پیدا می کند.

آموزش وردپرس افزونه All In One SEO Pack در نسخه رایگان، به شما عزیزان در دو بخش تدریس داده شد و به اتمام رسید. و ما سعی کردیم که تمام نکات حتی نکات ریز را برای شما در این آموزش قرار دهیم امیدواریم از این سری آموزش وردپرس ما استفاده برده باشید. و توانسته باشیم در پیشبرد شما عزیزان گامی را برداشته باشیم در صورتی که بخشی از افزونه را مشکل داشتید می توانید بر روی کمک تیم وبمستر 98 حساب کنید ما خوشحال می شویم که یه شما عزیزان کمکی کرده باشیم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *