آموزش وردپرس, مقالات وردپرس

توابع مهم وردپرس

توابع مهم وردپرس

توابع مهم وردپرس

با سلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی وب مستر98 با یکی دیگر از آموزش های وردپرس البته این دفعه از نوع کلاسیکش در خدمت شما عزیزان هستیم.

حالا چرا آموزش کلاسیک؟

مطمئنا اگه با نسخه کلاسیک وردپرس کار کرده باشید کارتون به توابع وردپرس کشیده باشه .

در برنامه ها و سیستم های مختلف از توابع مخصوص به آنها استفاده میشه که شما با یادگیری آنها میتونید کارهای متفاوتی رو باهاشون انجام بدید این قضیه در وردپرس نیز صدق میکند.

در وردپرس توابع و فانکشن هایی وجود دارند که هر روزه هم بر تعداد آنها افزوده میشه اگه شما نحوه کار این توابع رو خوب درک کنید و بتونید در اونها تغییراتی ایجاد کنید و اونارو سفارشی سازیش کنید مسلما پیشرفت چشم گیری در این زمینه خواهید داشت و خواهید توانست کارهای خارق العاده و حرفه ای با این سیستم مدیریت محتوا انجام بدید.

چون تعداد این توابع زیاد هست در این آموزش ما توابع مهم وردپرس رو بهتون معرفی خواهیم کرد.

توابع مهم وردپرس

توابع مهم وردپرس

تابع Antispambot();

خب آموزش وردپرس امروز رو با تابع Antispambot(); شروع میکنیم.

این افزونه به قسمت امنیت سایت شما مربوط میشه چیزی که امروزه در وب ور در بین سایت ها حرف اول رو میزنه امنیت!

طرز کار این تابع به این شکل هستش که آدرس ایمیل های موجود در دیتابیس سایت رو( جایی که اطلاعات سایت ها در اون نگهداری میشوند) از دست ربات ها و هکر ها مخفی میکنه.

راستش دیگه امروزه از این تابع بیشتر استفاده نمیشه چرا؟

خب دیگه بحث امنیت و غیره این روز ها به دست زبان های سمت سرور مدیریت میشه ولی این تابع از طریق موجودیت های زبان html که یک زبان سمت کلاینت هستش کار میکنه برای همین زیاد هوشمندانه نیست که امروزه با وجود پیشرفت هایی که در قسمت امنیت و زبان های سمت سرور انجام شده از این تابع استفاده بکنیم.

$email = ‘mymail@BIGTHEME.IR’;
echo ‘You can contact me at ‘ . antispambot( $email ) . ‘ any time’.

تابع Human_time_diff

خب به صورت پیش فرض زمانی که شما در وردپرس تصویری را آپلود میکنید مستقیما در پوشه آپلود ذخیره خواهد شد اما شما با استفاده از این افزونه مستقیما فایل هاتون رو به بخش رسانه ها انتقال خواهید داد.

$upload = wp_upload_bits( $file[‘name’], null, file_get_contents( $file[‘t
mp_name’] ) );

به کد بالا دقت کنید این ها همگی با زبان php نوشته شده اند اگر با این زبان آشنایی داشته باشید که عالیه اما اگر هم نه اشکال نداره من الا توضیح میدم این کد رو.

ببینید در سطر اول کد پارامتر یا ورودی رو تحت عنوان نام فایل میگیریم و در قسمت بعدی هم ورودی دیگری که مقدار خالی میگیرد و همچنین آخرین پارامتر هم محتویات خود فایل رو دریافت میکنه.

تابع Get_post_field

در گذشته باید از حلقه ها که وظیفه ی تکرار رو بر عهده داشتند و کوئری های مختلف استفاده میکردیم و با کد های مختلف سر و کله میزدیم تا بتونیم نظرات ثبت شده رو ثبتشون کنیم اما دیگه با این تابع این کار بسیار راحت تر از قبل قابل انجامه و به راحتی همه ی کارهای لازم رو براتون انجام میده.

This post has <?php echo get_post_field( ‘comment_count’, 4124 ) ?> c
omments.

تابع Wpautop

اگر شما بخواهید که محتوای وارد شده به صورت پاراگراف بندی در آید میتونید از این تابع استفاده کنید با یکم توجه به کد زیر منظورم رو بهتر متوجه خواهید شد.

<h2>What Our Users Say</h2>
<?php echo wpautop( $user_comment ) ?>

تابع Wp_is_mobile

این تابع دیگه اسمش داره داد میزنه که قراره چیکار بکنه این تابع هم مشخص میکنه که کاربری که در حال مشاهده سایت شماست از گوشی همراه استفاده میکنه یا نه؟ میشه گفت وظیفه مشخص کردن دیوایس مورد استفاده کاربر رو مشخص میکنه.

if
(defined(
'DOING_AJAX'
) && DOING_AJAX) {
echo
'done'
;
die
()
}
else
{
}

تابع Wp_redirect

خب کارایی این تابع هم به این صورته که شما میتونید کاربران سایتتون رو به هر لینک و سایتی که مد نظرتون هست دایرکت کنید.

همچنین این تابع برای کنترل کردن لینک های مستقیم هم به کار میره یه مثال هم میزنم براتون :

wp_redirect( ‘http://website.com/new-url/’, 301 );

تابع Panginate_links

من دیگه برای این تابع دلم میسوزه چون دیگه این روزها کمتر کسی ازش استفاده میکنه و معمولا ترجیه میدند که از افزونه ای که برای اینکار ساخته شده استفاده کنند به نام WP-pageNavi .

نحوه کار این افزونه به این صورت میباشد که لینک هارو با شماره صفحات جایگزین میکنه.

در پایین هم تکه کدی رو به عنوان مثال گذاشتیم که درون آن اگر از یک آرایه و یک کوئری سفارشی استفاده کنید اجازه ی تغییرات چندانی رو به شما نخواهد داد.

<?php $big = 999999999; // need an unlikely integer echo paginate_links( array( ‘base’ => str_replace( $big, ‘%#%’, esc_url( get_pagenum_link( $big ) ) ), ‘format’ => ‘?paged=%#%’, ‘current’ => max( 1, get_query_var(‘paged’) ), ‘total’ => $the_query->max_num_pages ) ); ?>

همچنین برای اینکه به کاربرانتون بفهمانید که فلان لینک برای چه کاری استفاده میشه میتونید از متنی استفاده کنید که به کمک کد زیر ساخته خواهد شد :

<?php global $wp_query; $big = 999999999; // need an unlikely integer $translated = __( ‘Page’, ‘mytextdomain’ ); // Supply translatable string echo paginate_links( array( ‘base’ => str_replace( $big, ‘%#%’, esc_url( get_pagenum_link( $big ) ) ), ‘format’ => ‘?paged=%#%’, ‘current’ => max( 1, get_query_var(‘paged’) ), ‘total’ => $wp_query->max_num_pages, ‘before_page_number’ => ‘<span class=”screen-reader-text”>’.$translated.’ </span>’ ) ); ?>

در این آموزش سعی شد که تقریبا تمامی توابع مهم وردپرس به شما آموزش داده بشه اما تعداد این توابع بسیار زیاد است و نمیشه که همشون رو آموزش داد با این حال شما با یک سرچ ساده در گوگل میتونید مطالب بسیار مفیدی رو درباره هر تابعی که میخواید رو به دست بیارید .

امیدوارم که از این آموزش هم نهایت استفاده رو ببرید.

با تشکر از همراهی شما با این قسمت از آموزش وردپرس اگر در رابطه با این پست سوال یا مشکلی دارید در قسمت نظرات اعلام بکنید تا راهنمایی شوید. در صورتی که قصد خرید قالب وردپرس دارید میتوانید به دسته بندی قالب وردپرس مراجعه بکنید.

author-avatar

درباره مجتبی صادقیان

مجتبی یک فرد آینده روشن و بسیار خلاق با تخصص بالا هست که همه تلاش خودش رو برای انتشار بهترین مطالب در سایت انجام میده و از روی مطالبش میشه فهمید که چقدر خلاق و دوستانه سعی در آموزش وردپرس به بقیه رو داره. تخصص مجتبی طراحی سایت و آموزش وردپرس میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *