آموزش وردپرس, مقالات وردپرس

آموزش ایجاد و استفاده از شورت کد ها در وردپرس

آموزش ایجاد و استفاده از شورت کد ها در وردپرس

کد کوتاه با Shortcode بک یاز قابلیت های مفید و اساسی در وردپرس می باشد که به کاربران وردپرس کمک زیادی را در زمینه‌های مختلفی نظیر استفاده از افزونه ها می‌نماید که خودتان نیز می توانید شورت کد را ایجاد کنید و به جای استفاده از کد های چند خطی تنها با استفاده از یک کد کوتاه آن قابلیت را استفاده کنید. در این بخش قصد معرفی آموزش وردپرس را در زمینه شورت کد ها خدمت شما کاربران وردپرسی ارائه می ‌کنیم که امیدواریم از آن نهایت استفاده را ببرید. در ادامه با ما و آموزش وردپرس استفاده از شورت کد ها در وردپرس همراه باشید.

آموزش ایجاد و استفاده از شورت کد ها در وردپرس
آموزش ایجاد و استفاده از شورت کد ها در وردپرس

شورت کد ها در افزونه های مختلفی مشاهده می شود که معمولا برای نمایش محتوای یک افزونه بکار‌می روند و می توان آنها را به جای درج چندین خط طولانی از کد استفاده نمود و جایگزین کد های طولانی کرد. سورت‌کد ها در وردپرس به صورت [shortcode] می باشند که با درج آنها در مطالب، برگه ها، ابزارک ها و … می توان آنها را نمایش داد و کارایی آن را مشاهده کرد.

آموزش ایجاد شودت کد در وردپرس

خوشبختانه وردپرس این امکان را برای شما فراهم‌کرده است که تنها با چند خط کد ساده می توانید شورت کد مربوط به آن را استفاده نمایید. برای اینکار کد های مورد نیاز را در Function.php قالب خود اضافه کنید که به طور مثال ما کد ادسنس گوگل را برای شما آماده نموده ایم که تابع مربوط به آن get_adsense می باشد:

function get_adsense($atts) {
	return '<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-546321545321589";
/* 468x60, created 9/13/10 */
google_ad_slot = "54321565498";
google_ad_width = 468;
google_ad_height = 60;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
';
}

حال با افزودن تکه کد زیر می توانید به جای استفاده از کد های بالا، از کد زیر استفاده کنید تا در سایت شما به نمایش در آید:

add_shortcode('adsense', 'get_adsense');

حال با شورت کد [adsense] می ‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را نمایش دهید.

نتیجه گیری: استفاده از شورت کد ها به جای کد های طولانی می تواند کمک زیاد به شما کند که در این مطلب اقدام به آموزش ایجاد و استفاده از شورت کد ها در وردپرس نمودیم.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “آموزش ایجاد و استفاده از شورت کد ها در وردپرس

  1. سمیرا گفت:

    چطوری باید دانلود هارو به صورت شورت کد نمایش بدم | یعنی با گذاشتن شورت کد در جایی دانلود ها و خرید های کاربری که لاگین کرده نمایش داده بشه | بدون افزونه میخوام اینکار انجام بشه چون حرفه ای هستید اینجا پرسیدم امیدوارم که به جواب برسم | مرسی

    1. سلام دوست عزیز
      میخواهید برای افزونه ووکامرس این قابلیت رو پیاده سازی بکنید یا EDD و…؟
      در کل شیوه کار به این صورت هست:
      برای اینکه شما بتونید یه همچنین قابلیتی رو پیاده سازی بکنید اول باید با نحوه سایت شورت کد در وردپرس آشنایی داشته باشید
      باید یک شورت کد پیاده سازی بکنید و داخلش یک شرط بزارید که اگر کاربر لاگین کرده بود و فایلی برای دانلود داشت، لیست فایل ها نمایش داده بشه
      _____
      حالا اینکه چطور لیست فایل ها ور دریافت بکنید یا اینکه لیست خرید های کاربر رو بتونید مشاهده بکنید، بستگی به این داره که از چه افزونه ای استفاده میکنید، اگر از ووکامرس استفاده میکنید میتونید از مستندات زیر هم بهره ببرید
      https://docs.woocommerce.com/wc-apidocs/hook-docs.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *