آموزش وردپرس, مقالات وردپرس

چرا افزایش سرعت وردپرس اهمیت دارد؟

نکاتی برای افزایش سرعت وردپرس

دوستان گرامی امروز در خدمت شما هستیم با موضوعی مهم یعنی اهمیت افزایش سرعت وردپرس. در این بخش از آموزش وردپرس می خواهیم بدانیم چرا افزایش سرعت وردپرس اهمیت دارد و باید به آن توجه لازم داشت. حتما تا به حال شما هم از سایت های بازدید کرده اید که زمان بارگذاری آنها طولانی می شود و کاربران را دچار خستگی و کلافه گی می کند. در واقع یکی از مهمترین نکات در وب سایت ها و کسب وکارهای اینترنتی سرعت بارگذاری می باشد. این موضوع می تواند بسیار موثر در جذب کاربران و بازدید کنندگان سایت باشد. حال اگر سرعت بارگذاری سایت و به طور کلی قالب وردپرس پایین باشد موجب نارضایتی و دفع کاربران می شود. همراه ما باشید تا اهمیت افزایش سرعت وردپرس را بیان کنیم.

اهمیت افزایش سرعت وردپرس

همان طور که می دانید مواردی همیشه از دلایل اصلی افت سرعت سایت محسوب می شوند از قبیل: استفاده از هاست های نامناسب، عدم رعایت اصول درست کدنویسی، عدم بهینه سازی کدهای قالب وردپرس و…

بهتر است بدانید که با توجه به مطالعات سال 2009 در نشریه آکامای، حدود 42% از بازدیدکنندگان از وب سایت های با سرعت لود کمتر از 2 ثانیه دیدن می کنند و حدود 57% از کاربران وب سایت هایی که زمان بارگذاری آنها بالاتر از 3 ثانیه می باشد را رها می کنند. با توجه به این آمار اهمیت سرعت بالای وردپرس مورد توجه قرار می گیرد.

 

اهمیت افزایش سرعت وردپرس

اهمیت افزایش سرعت وردپرس

 

نکته مهم!!!

الگوریتم های گوگل در محاسبه رتبه وب سایت ها عامل سرعت را ملاک خود قرار می دهند و سرعت را محاسبه می کنند.

راه های افزایش سرعت وردپرس

انتخاب یک هاست مناسب با سرعت بالا

مهمترین گام در جهت افزایش سرعت وردپرس انتخاب یک هاست با سرعت بالا می باشد، به خصوص زمانی که بازدیدکنندگان سایت تان رفته رفته افزایش می یابد این موضوع یعنی انتخاب یک هاست مناسب با سرعت بالا اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بهینه سازی دیتابیس سایت تان

در گام بعدی باید به بهینه سازی دیتابیس سایت وردپرسی خود بپردازید. برای این کار دو روش وجود دارد: یکی مراجعه به قسمت PHP My Admin و تنظیم و بهینه سازی دیتابیس به صورت دستی که کاری پیچیده و مشکل می باشد. روش دیگر با استفاده از افزونه Optimiza DB می توانید این کار را انجام دهید که این افزونه بسیار راحت و سریع به بهینه سازی دیتابیس می پردازد و موجب افزایش سرعت سایت وردپرسی تان می شود.

استفاده از کش فعال محتوا

استفاده از افزونه W3 Total Cache موجب می شود که محتوای سایت شما کش شود و در ارسال به کاربران با سرعت بالاتری عمل نماید و از آن طرف سرعت وردپرس را نیز افزایش دهد.

کاهش حجم فایل ها

همان طور که می دانید یک سایت وردپرسی مملو از تصاویر و فیلم ها و به طور کلی فایل های مدیا می باشد. حالا هر چه تعداد این فایل ها در سایت بیشتر باشد سرعت بارگذاری سایت کاهش می باشد. استفاده از فایل های مدیا با حجم بالا موجب افت سرعت بارگذاری سایت وردپرسی تان می شود، پس تا آنجا که ممکن است از قرار دادن ویدئوهای با حجم بالا در سایت خود خودداری نمایید و برای قرار دادن تصاویر خود در سایت از حجم آنها کاسته و فرمتشان را به PNG تبدیل نمایید تا سرعت سایت وردپرسی تان افزایش یابد.

فشرده سازی کدهای HTML-CSS

عامل دیگری که موجب افزایش سرعت وردپرس شما می شود، حذف کامنت ها در HTML-CSS قالب وردپرس تان، حذف فضاهای خالی و فشرده کردن کدهای قالب وردپرس می باشد.

استفاده نکردن از اسکریپت های سنگین

شاید بهتر باشد بدانید که همیشه زیبایی سایت ملاک اصلی نیست. گاهی اوقات استفاده از جی کوئری های سنگین و کدهای اسکریپت های طولانی برای ایجاد اسلایدر و… با وجود زیباتر کردن سایت وردپرسی تان آسیب جدی به سایت وارد می کند و سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهد.

 

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت سایت وردپرسی

 

خب دوستان نکاتی که در بالا آموزش داده شد نکات کلیدی و مهمی در زمینه سرعت وردپرس می باشد و باید به آنها توجه داشت. امیدوارم مطالب امروز برایتان مفید بوده باشد.

ممنون از همراهی شما با این بخش از آموزش وردپرس. در صورت هر گونه سوال لطفا سوال خود را در قسمت نظرات مطرح بفرمایید. همچنین اگر قصد خرید قالب وردپرس برای سایت خود از یک منبع معتبر را دارید میتوانید به دسته بندی قالب وردپرس در سایت وبمستر98 مراجعه بکنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *