آموزش وردپرس

نمایش گزارشی از فعالیت ها در وردپرس با Activity Log

نمایش گزارشی از فعالیت ها در وردپرس با Activity Log

ضمن عرض سلام و وقت بخیر به خدمت عزیزان وردپرسی ˓امیدوارم که رقبتتون برای یادگیری یکی دیگر از آموزش های وردپرس که من و همکارانم در پی آن هستیم دوچندان باشد.در این قسمت هدف ما این است که افزونه ایی جدید برای تهیه گزارش فعالیت به شما آموزش دهیم .پس با ما همگام باشید.

نمایش  گزارشی از فعالیت ها در وردپرس با Activity Log:

همانطور که تک تک دوستان در جریان هستند برخی از سایت ها دارای چندین نویسنده و ویرایشگر و کاربران  و حتی مدیران متعدد هستند و ما همیشه با یک سایت و کسی که کنترل سایت به دست اوست روبه رو نیسیم . و حالا ما به دنبال روشی هستیم که روش منحصر به فرد هریک از اینها را بتواند کنترل کند.در یک سایت هر کسی مسئولیت خاص خود رو داشته و به فعالیت خود میپردازد.اکنون نوبت ماست که راه چاره ایی برای کنترل کلیه فعالیت های سایت پیدا کنیم .

شما کمابیش با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا هستید و از قابلیت های آن مبنی بر اضافه کردن نقش های مختلف اطلاع کامل دارید که سایت های بزرگ همواره از این مزیت استفاده کرده و بخشی رو برای سیستم عضویت کاربران در نظر میگیرند.افزونه ایی بنام Activity Log که به کمک این افزونه میتوان کنترل را بدست گرفت و فعالیت هر عضوی را در هر قسمتی اعم از برگه ها و برچسب ها و دیدگاهها و .. کنترل کرد در وردپرس موجود است .والبته نمیشود سازگاری این افزونه رو با ووکامرس و bbpress  نادیده گرفت .

افزونه را از قسمت افزونه ها در پیشخوان وردپرس نصب و فعال کنید لینک دانلود افزونه نیز برای شما عزیزان در پایین همین مطلب قرار گرفته شده است میتوانید افزونه را دانلود و در مخزن وردپرس مشاهده فرمایید.بعد از فعال سازی گزینه ی Activity Logدر گزینه پیشخوان برای ما ظاهر میشود که دو منو زیر منوی Activity Log ˓ Settings   را دارد.

دو قسمت General , Notifications  در بخش تنظیمات وجود دارد که بزرگترین بخش همان بخش General در تنظیمات است که در ادامه به بررسی بخش های مختلف آن خواهم پرداخت.

  • Keep logs for: برای تعیین اینکه گزارش ها توسط این روزنه تا چه زمانی ادامه دار باشند و حذف این گزارشات بعد از چند روز باشد تا بتوان دوباره گزارش های جدیدتری به نمایش گذاشت .
  • Delete Log Activities: برای حذف کلیه گزارش فعالیت ها روی گزینه ی Rest Log Activities کلیک کنید.
  • Notifications قسمت دیگری است که میتوان در بخش تنظیمات برای اطلاع رسانی از آن استفاده کرد. چند مورد از بررسی های بخش های مختلف را باهم بببینیم .
  • Notification Events: گزینه ایی جهت پی بردن به اینکه اطلاع رسانی به چه افرادی ارسال شود.
  • Enable: جهت فعال کردن نوتیفیکیشن ارسال ایمیل از آن میتوان استفاده کرد.
  • From Email: برای مشخص کردن اینکه ارسال ایمیل از چه بخشی صورت پذیرد که عموما به شکل پیش فرض از بخش سایت انجام میپزیرد میتوان از آن استفاده کرد.
  • To Email: برای تعیین آدرس ایمیل اطلاع رسانی میکند بعنوان مـثال به کدام ایمیل ارسال شود؟ مـثال اینکه ایمیل خود را به تحت عنوان مدیر سایت بدهید.
  • Message: به شکل پیش فرض از این گزینه میتوان برای فارسی برگرداندن متن پیام استفاده کرد.

و در انتها در قسمت Activity Log میتوانید تمام گزارشاتی را که میخواهید را گرفته و فعالیت های انجام گرفته در سایت را کنترل کنید.

[button color=”green2″ link=”https://wordpress.org/plugins/aryo-activity-log/” rel=”nofollow” align=”right” target=”_blank” radius=”5″ icon=”momizat-icon-wordpress” icon_color=”#ffffff”]مشاهده افزونه در مخزن وردپرس[/button][button color=”green2″ link=”https://downloads.wordpress.org/plugin/aryo-activity-log.2.3.4.zip” rel=”nofollow” align=”left” target=”_blank” radius=”5″ icon=”momizat-icon-wordpress” icon_color=”#ffffff”]دانلود افزونه از مخزن وردپرس[/button]

ممنون که در این آموزش وردپرس هم با ما بودید امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر سوال یا مشکلی در این رابطه دارید میتوانید از قسمت نظرات جهت مطرح آن استفاده فرمایید همچنین اگر قصد خرید قالب وردپرس را دارید میتوانید به قسمت قالب وردپرس مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *