آموزش وردپرس, طراحی وب, مقالات وردپرس

معایب استفاده زیاد از افزونه ها

معایب استفاده زیاد از افزونه ها

معایب استفاده زیاد از افزونه ها

با سلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی سایت وب مستر98 با یکی دیگر از آموزش های وردپرس با عنوان معایب استفاده زیاد از افزونه ها در خدمت شما عزیزان هستیم.

امروزه وجود وردپرس طراحی سایت رو برای بسیاری بسیار راحت تر از قبل کرده به طوری که با دانش اندکی در مورد کد ها و برنامه نویسی شما میتونید سایت مد نظرتون رو به راحتی طراحیش کنید و این کار ممکن نیست جز به کمک افزونه ها.

این روز ها دیگه افزونه ها و پلاگین های مختلفی که طراحی شده اند و هر روز هم به تعدادشون افزوده میشه یک قسمت بسیار مهمی از طراحی سایت ها به کمک وردپرس شده اند به طوری که حتی این افزونه ها هستند که مشخص میکنند سایت نهایی شما به چه شکل خواهد بود یا چه کارهایی شما قادر خواهید بود که در آینده با سایت خودتون انجام بدید.

امروزه دیگه تعداد افزونه های رایگان از مرز 21 هزار تا هم گذشته و شما میتونید بسته به کار خودتون برای هر چیزی که میخواید چندین افزونه مخصوص به اون کار رو پیدا کنید اما…

اما یه مشکلی این وسط هست استفاده بیش از حد از هر چیزی ضرر خاص خودشو داره که این قضیه تو افزونه ها هم صدق میکنه به همین منظور با وجود تعداد بسیار زیادی از افزونه های مختلف این مشکل به وجود میاد که شما از تعداد زیادی از این افزونه ها استفاده کنید و این کار اشکالات و ضرر هایی برای سایت شما داره که در ادامه این آموزش بهتون معرفی خواهیم کرد پس با ما باشید …

معایب استفاده زیاد از افزونه ها

معایب استفاده زیاد از افزونه ها

معایب استفاده زیاد از افزونه ها

خب توضیحاتی در مورد افزونه دادیم و الان دیگه وقتشه که شما رو با اشکال هایی که با استفاده زیاد از افزونه ها مواجه خواهید شد آشنا کنیم پس از این آموزش وردپرس دیگه تصمیم با شماست که تا چه میزانی از افزونه ها استفاده کنید.

کاهش سرعت سایت

خب این روزها با اینکه نسبت به قبل سرعت اینترنت بهتر شده اما همچنان در بعضی موارد به مشکل سرعت سایت ها بر میخوریم بنابراین سرعت سایت شما یکی از عللی است که میتواند کاربران سایت شما را راضی نگه دارد یا از سر زدن به سایت شما پشیمان کند.

همچنین اگر اطلاعاتی هم در مورد سئو داشته باشید خواهید دید که سرعت سایت علاوه بر رضایت کاربران سایت در سئو نیز موثر است بنابراین هرچه سایت شما به اصطلاح سبک تر باشد و سرعتش بیشتر باشد برای موتور های جستجویی مثل گوگل بهینه تر خواهد بود و سئو سایت شما هم بالا خواهد رفت.

حال مطمئنا میدونید که هر چه سایت سبک تر باشد و تصاویر و کد های سبک تر و کم تری برای طراحی سایت مورد نظر استفاده شود سرعتش بهتر خواهد بود پس شما با استفاده بیش از اندازه از افزونه ها در سایت خود سرعت سایتتون رو پایین خواهید آورد و سئو سایتتون هم به مشکل خواهد خورد این اولین عیب استفاده زیاد از افرونه ها!

امکان تداخل افزونه ها

این مشکل کمتر به وجود میاد ولی خب ممکنه حتی شما خودتون هم که الان دارید این مطلب رو میخونید بهش برخورده باشید.

چون در بسیاری از سایت ها منابع دیتابیس زیاد وسیع نیست و ممکنه چند افزونه از یک منبع خاصی استفاده کنند و حالا شما هم اینو در نظر داشته باشید که از تعداد زیادی از افزونه ها دارید استفاده میکنید پس احتمال اینکه مثلا چندین افزونه مربوط به کاربران سایت که میخواهند از اطلاعات مربوط به کاربران استفاده کنند بالا خواهد رفت و مشکلاتی رو به وجود خواهد آورد.

این مشکلات میتونه به هم خوردن جدول ها گم شدن اطلاعات یا به هم ریختن اطلاعات دیتابیس باشه.

پس در این قسمت هم فهمیدیم که برای استفاده از افزونه هایی که احتمال میدیم از منابع مشترکی استفاده کنند دقت زیادی داشته باشیم!

پایین آمدن امنیت سایت

امنیت که این روز ها دیگه جزو مهم ترین قسمت هایی هست که متاسفانه کمتر کسی بهش این روز ها توجه میکنه ولی سایت های خبری و مهم تر از اون فروشگاه ها و هر جایی که قراره پولی انتقال پیدا کنه باید و حتما برای سایتشون از یک امنیت کار کمک بخوان دوستان خواهشا این مورد رو جدی بگیرید همه روز ها بسیاری از دوستان رو میبینیم که کلی برای سایتشون هزینه کردن و زحمت کشیدن و وقت گذاشتن ولی به خاطر یک سری مسایل امنیتی زحمتاشون به هدر رفته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است البته خب میدونیم که امنیت صد در صدی در هیچ کجای دنیا وجود نداره اما تا حدودی میتونیم جلوی حملات ساده هکر های متوسط رو بگیریم پس اگه تا همین الان به فکر امنیت سایتتون نبودید حتما با یک متخصص در این باره مشورت کنید البته اگه سایتتون براتون اهمیت بالایی داره و یا حتی کسب درآمد تون از سایت هست و جزو اون افرادی نیستید که دل نوشته هاتونو در سایت قرار میدن!

خب از بحث خارج نشیم افزونه ها یکی از علل پایین آوردن امنیت سایت ها هستند مخصوصا افزونه های رایگان که آپدیت دیرتری دارند و ممکنه هر روزه باگ های مختلفی درونشون پیدا بشه و این میتونه برای سایت شما یک خطر جبران نا پذیر به حساب بیاد.

بنابراین سعی کنید از افزونه های مطمئن تر استفاده کنید و همیشه به روز باشید در اینترنت درباره پلاگین ها و باگ های کشف شده جستجو کنید اگر متوجه شدید که یکی از افزونه هاتون به تازگی باگ پیدا کرده سریعا بهش رسیدگی کنید یا اگر آپدیت جدیدی براش منتشر شده حتما به روزش کنید یا حدالامکان تا زمانی که امنیت افزونه به مشکل خورده غیرفعالش کنید و ازش استفاده نکنید و پس از آپدیت و حل شدن مشکل فعالش کنید.

با رعایت این نکات ساده تا حد زیادی میتونید به بهبود امنیت سایتتون کمک کنید.

دسترس پذیری

این اشکالی که به وجود میاد معمولا به افزونه های رایگان مربوط میشه به این صورت که دیگه توسعه دهنده ی افزونه به دلایلی دیگه امکان این رو نداره که افزونه رو به روز کنه و آپدیت هاشو منتشر کنه بنابراین پس از مدتی این گونه افزونه ها در کاراییشون به مشکل میخورن و این کار باعث آسیب به سایت شما میشه و پیشنهاد میشه که این افزونه رو با یکی دیگه جایگزین کنید.

این مشکلی که گفتم شاید در ظاهر به تعداد افزونه ها ربطی نداشته باشه اما مطمئنا میدونید که مدیریت چند افزونه راحت تر از مدیریت تعداد بالاتری از اونهاست بنابراین هرچه تعداد افزونه های سایتتون افزایش پیدا کنه احتمال این هم که این مشکلات گفته شده به وجود بیاد بالاتر میره پس سعی کنید تا از تعداد محدودی از افزونه ها استفاده کنید و تا مجبور به استفاده ازشون نشدید نصبشون نکنید.

خب این آموزش هم تموم شد امیدوارم به دردتون خورده باشه لطفا این آموزش رو به دوستانی که فکر میکنید به دردشون بخوره معرفی کنید تا اونا هم از مطالب ما استفاده کنند.

با تشکر از همراهی شما با این قسمت از آموزش وردپرس اگر در رابطه با این پست سوال یا مشکلی دارید در قسمت نظرات اعلام بکنید تا راهنمایی شوید. در صورتی که قصد خرید قالب وردپرس دارید میتوانید به دسته بندی قالب وردپرس مراجعه بکنید.

author-avatar

درباره مجتبی صادقیان

مجتبی یک فرد آینده روشن و بسیار خلاق با تخصص بالا هست که همه تلاش خودش رو برای انتشار بهترین مطالب در سایت انجام میده و از روی مطالبش میشه فهمید که چقدر خلاق و دوستانه سعی در آموزش وردپرس به بقیه رو داره. تخصص مجتبی طراحی سایت و آموزش وردپرس میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *